fredag 22 oktober 2010

T banan


Idag är en dag då folk kan bli lite lätt retliga av sig.... snö, slask och har man sminkat sig får man verkligen skydda ansiktet för att man ska slippa se ut som en clown när man kommer till jobbet.
Jag å andra sidan har sovit hur bra som helst, vakande av mig själv en kvart innan klockan ringde... hade hämtat upp alla mysiga koftor och tröjor från källarn igår kväll så visste precis vad jag skulle ha på mig! Norrlänning som man är.... så kände jag bara att jag blev ännu piggare när jag tittade ut..... DET ÄR VITT!!! Titta det snöar titta det snöar allting e vitt vitt vitt...går jag där hemma å snorar å trallar för mig själv ( Blivit tok förkyld)

Promenerar glatt iväg till jobbet... näst sista fredagen jag jobbar:-)

Händer mkt på t-banan ibland...imorse satt jag verkligen och studerade människor....

Sätter mig på t-banan och mitt emot sitter en kvinna som ser ut att vara lika glad som mig.... strax efter kommer en prusiluska (Ni vet hon i pippi) Tok sminkad socitets dam som ska tränga sig in bredvid kvinnan.... muttrar lite eftersom hon inte såg...kvinnan har ett paraply på sätet och säger-Nu satte du dig nog på nåt hårt och skrattar lite. Prusiluskan ser ännu surare ut... Kvinnan har läst en metro som hon har bredvid sig på sitsen... då säger prusiluskan- Ska du ha den här? Nä säger kvinnan. -Kanske inte jag heller vill ha! säger prusiluskan då. Stoppar tidiningen vid fönstret sedan tar hon upp sin egna metro tidning. hahah stackarn att va så grinig.... Längre bort i tåget står ett missbrukar par.... som e så otroligt söta med varandra... står å pussar och gosar... Kanske folk hade behövt sig en dos med glädje inskjutet i kroppen idag.

Efter ett tag kommer en annan missbrukare in..fasen flytta på rej måste sitta... sen sätter han på sig hörlurarna och jag hör hur ABBA sprider sig på t-banan hahaha...

Nå ja det var min start på morgonen:-)

Ha en bra dag allihopa!

2 kommentarer:

  1. Ja, man kan se så mycket roligt när man beskådar människor på tåg eller i tunnelbanan!

    Roligt inlägg!!

    SvaraRadera
  2. På tunnelbanan kan man nog få uppleva det mesta skulle jag tro! Tycker själv att det är skoj att spana på folk så där och iaktta! :)
    Tycker det låter som att du hade en trevlig färd i varje fall.

    SvaraRadera